Tuesday 16 May 2017

Hari Guru yang istimewa



Assalamu alaikum wbt...

Selamat Hari Guru to me....kali ini hari guru disambut sambil berkursus. Istimewa kali ini, berkursus bersama-sama dengan anak perempuanku yang sedang menunggu keputusan UPU. Ramai yang menyangka kami adik beradik..(hrmm..perasan awet muda)..Terima kasih kepada grup Kurusku adalah Ibadahku serta coach Madi yang banyak memberi sokongan untuk menurunkan berat badan secara sihat. Ya, tanpa pil dan ubat kurus..kita boleh menurunkan berat badan dengan menjaga pemakanan dan senaman. Ahad lepas, cikgu dan suami beriadah di Bukit Saga Mamak, Ampang. Trek Bukit Saga sesuai dijadikan tempat latihan untuk Ekspedisi Kinabalu nanti (bulan Ogos ). Hari Sabtu sebelumnya, kami ke FRIM. dengan hasrat mendaki hingga ke Canopy.  Tanpa mengetahu Rover Track telah ditutup, kami mendaki mengikut air terjun hingga ke atas. Sampai di atas, suasana sunyi sepi tanpa kehadiran para hikers dan joggers. Suasana sepi dipecahkan dengan bunyi unggas dan margastua . Kami terus berpatah balik dengan mengikut jalan asal setelah diberitahu oleh 2 orang yang meronda di situ bahawa hanya lawatan berpandu sahaja yang dibenarkan berikutan banyak kes yang berlaku. Wallahu alam....

Di kesempatan ini, daku juga ingin mengucapkan Selamat Hari Guru buat Pn Halijah Haji Salleh (emak dan juga guru pertamaku), Guru-guru di SK Segambut (1977-1982) iaitu Pn Azizah, Pn Zainab, Pn Fatimah, Pn Kamariah, Cikgu Mohd Nor, Cikgu Abdullah, Cikgu Hassan, Cikgu Jamaludin, Ustazah Normah dan ramai lagi.
1979 ..daku darjah 3 Kuning. Hanya inilah gambar kelas semasa di sekolah rendah. Terima kasih Cikgu Fatimah kerana tegas mendidik kami matematik....



 Juga buat guru-guru yang pernah menabur jasa mendidik  di SMAWP  (1983-1987) iaitu Pn Mazmah, Pn Zuraidah,Pn Maznah, Pn Harbans Kaur, Pn Zainiyah, Pn Zaleha, Pn Zabedah, Ustazah Jarrah, Ustaz Ashaari, dan lain lain lagi yang tak dapat disebutkan di sini. Moga kalian semua sentiasa di rahmati Allah swt.
Di sinilah tempatku menuntut ilmu selama 4.5 tahun di sekolah menengah bermula 1983-1987 sebelum sekolah ini berpindah ke lokasi baharu di Labu, Negeri Sembilan.


Okay, untuk hari guru ini unit PPKI telah menggerakkan unit jahitan untuk menghasilkan apron comey yang boleh disulam dengan nama si pemakai. Anda boleh menempah apron ini untuk dihadiahkan buat yang tersayang seperti ibu, isteri atau guru anda. Pastinya mereka akan tersenyum menerima hadiah daripada anda dan pastinya sambil memasak mereka akan mengingati anda !








No comments:

Post a Comment